26 Ocak 2013 Cumartesi

Pazar Kahvaltısı - Peynir tabağı

Pazar günü son anda verdiğim bir kararla alelacele hazırlayıp çektim bu fotoğrafı. Masa örtüsü peçetelik gibi detaylarla uğraşacak vaktim olmadı ama masamızdaki leylaklar ve yıllar önce annemin arkadaşı Şaziye teyzeden aldığım tabaklarla içimi açan bir sofra olduğu için paylaşmak istedim.

Pazar günleri genelde kahvaltıda menemen, sucuklu yumurta, çeşitli pideler gibi değişik ve hafta içi hazırlamaya vakti olmadığı kahvaltılıklar düşünüyor insan. Ama biz bazen pazar kahvaltımızda sadece peynir, zeytin ve sade yumurta gibi tercihlerimiz olur. Benim için pazar kahvaltısını taçlandıran son nokta ise tereyağı ile birlikte ahududu reçeli veya dut marmelatıdır.

Bu sefer değişiklik olsun diye peynir-zeytinli kahvaltımızı biraz şenlik havasına getirip bir peynir tabağı hazırladım. Düz geniş bir tabağa hazırlayabileceğini gibi tahtanın üzerine de böyle bir peynir tabağı hazırlayabilirsiniz.

Ben beyaz peynir ve kaşar kullandım. Beyaz peynirlerin üzerine kekik ve pulbiber döktüm.

Yeşil soğanı baş kısmını kesip içindeki en ince soğan parçalarını çıkararak kullandım. Böyle frenk soğanına benzedi.

Peynir tabağına kuruyemiş olarak ceviz, kuru meyve olarak kuru üzüm çok yakışıyor. Ama siz fındık, kuru dut, incir gibi şeyler de ekleyebilirsiniz.

Gelecek pazar kahvaltısı için aklınızda olsun ;)


Pazar Kahvaltısı - Peynir tabağı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder